Blogroll
- The Mother Road: In 1962, Dale Peterson's Father Took A Road Trip From West To East On Rt. 66 With Two Friends; He Kept A Detailed Log, And It's Fascinating, Funny, and Reassuring
- A Substack Essay About How To Confront Bad, Bad News But Still Leave Room For Joy
- Danse Macabre: The Nurses Were Dancing But We’re In The Dark
- The Truth Barrier Goes Pro: Breaking Fascinating Story From Renowned UK Journalist and Filmmaker, Who Researched One Of The Most Baffling Aspects Of The Covid PSY Op: The Dancing Nurses
- Interview 1913 – The Future of Decentralized Media on Collapse Life
- Biden "Administration" Authorizes Ukraine To Strike Inside Russia With Long Range Weapons, And So They DO:Europe Divided, Sweden and Finland Send Out Panic Booklet, Biden Turns Up On Gilligan's Island
- Offsite Post: ‘Yankee Cain and Southern Seth’
- 8 Miracles of Archangel Michael
- New CHD Book Presents Analysis of COVID Policy by Independent Scientists
- Becoming Sovereign – #SolutionsWatch
- How to Get Your Tax Cattle to LOVE Digital ID
- Christmas Sale At The Truth Barrier
- A Sermon on Reading Spiritual Works
- Homily on Jairus' Daughter and the Woman With an Issue of Blood
- Ioannikios the Great
- Hieromartyrs Nicander, Bishop of Myra, and Hermas the Presbyter
- Jairus' Daughter and the Woman With an Issue of Blood
- Charitable Works Abolish Death!
- Offsite Post: ‘Louisiana Freedom Caucus Needs a Little More Muscle in Easter Defense’
- Interview 1912 – War of the Words on Quite Frankly
- New research examines the role of the immune system in the development of Autism Spectrum Disorder
- How to Verify a Quote – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘Saint Benedict’
- The Strange Story of Peter Thiel – Part Three: Peter Thiel is a Vampire
- Offsite Post: ‘Escaping the LGBT Briar Patch’
- CHD Scientists Identify 19 Different Diseases Associated with Routine Infant Vaccine
- Cosmas of Maiuma and John of Damascus: Brothers, Friends, and Hymnographers of the Orthodox Church
- Offsite Post: ‘Icons Are a Great Fit for the South’
- Actress Juliette Binoche Acclaims Saint Paisios the Athonite and Byzantine Iconography In Award Speech
- Offsite Post: ‘Flesh and Spirit’
- Holistic Vet Reveals Veterinary Medicine’s Dark Underbelly in New Memoir Published by CHD
- Battle for Love
- Kids and COVID: Costly Mistakes That Must Never Happen Again
- Movie: "Saint Chryse - A Ray of Light in the Years of Slavery" (2023)
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- The Mysteries of Matthew’s Gospel: Was It Really Written Before the Others?
- The "Policing" of our Lives (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- The Medical-Pharmaceutical Killing Machine
- Miracles Amidst the Siege: How St. Sergius Defended the Trinity Lavra from Polish and Lithuanian Troops
- “Someday You Will Throw Dirt on Me.”
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Duminica Sf. Grigorie Palama |
Religie |
Scris de Arhiep. Andrei Rimarenko |
Luni, 25 Martie 2019 12:12 |
Frați și surori, am trăit această ultimă săptămână în lumina ultimei duminici – Triumful Ortodoxiei. Ne-a fost arătată o minunată faptă în Evanghelia citită: „Filip a găsit pe Natanael şi i-a zis: Am aflat pe Acela despre Care au scris Moise în Lege şi proorocii, pe Iisus, fiul lui Iosif din Nazaret. Şi i-a zis Natanael: Din Nazaret poate fi ceva bun? Filip i-a zis: Vino şi vezi.” (In. 1:45-46). Amândoi, atât Filip cât și Natanael, doreau să creadă cum trebuie, să-L laude pe Domnul cum trebuie, adică, să fie ortodocși. Dar pentru ei aceasta însemna în primul rând să afle cine este adevăratul Mesia. Cu un astfel de gând s-au apropiat de Hristos. Văzându-l pe Natanael, Hristos a spus: „Iată, cu adevărat, israelit în care nu este vicleşug. Natanael I-a zis: De unde mă cunoşti? A răspuns Iisus şi i-a zis: Mai înainte de a te chema Filip, te-am văzut când erai sub smochin.” (In. 1:47-48). Ce s-a întâmplat sub smochin noi nu știm. Dar știm că Hristos a atins locul care trebuie, a ajuns chiar la inima acestui om. Iată răspunsul lui Natanael: „Rabbi, Tu ești Fiul lui Dumnezeu, Tu ești regele lui Israel.” (In. 1:49). Natanael L-a lăudat pe Hristos în adevăr și cum trebuie, iar în felul acesta el a devenit primul ortodox. Și toate acestea pentru că Hristos i-a atins inima sa, a atins ceva profund interior din adâncul inimii lui Natanael. Triumful Ortodoxiei începe întotdeauna în inima unei persoane și abia după aceea se exprimă exterior. Este adevărat, există uneori cazuri când exteriorul atrage inima, ca și cum ar trezi-o. Dar pentru ca aceasta să se întâmple, trebuie să fie ceva în inima care să facă o astfel de renaștere posibilă. Dumnezeu cere inima noastră. A-I sluji lui Dumnezeu fără inimă, Ortodoxia fără inimă, este aidoma unui om fără inimă. Iar Evanghelia de astăzi vorbește despre același lucru. Un slăbănog a fost adus Domnului, cărat de patru oameni. Neputând să ajungă lângă Hristos din cauza mulțimii, ei au desfăcut acoperișul casei, și prin spărtură au coborât patul pe care stătea slăbănogul. Vedeți cât de greu era. Aceasta era împlinirea poruncii iubirii în viața exterioară. Da, astfel este viața în triumful Ortodoxiei. Dar care este sursa ei? Să ascultăm mai departe: „Iar Iisus, văzând credinţa lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îţi sunt păcatele tale!” (Mt. 2:5). Cei patru aveau credință în inimile lor, iar această credință îi împingea să facă orice efort pentru a ajuta, și văzând această credință, Iisus i-a ajutat. Exteriorul s-a întâmplat ca urmare a interiorului. Dumnezeu nu i-a spus dintr-odată slăbănogului: „Scoală-te, ia-ți patul”, ci i-a spus „Fiule, iertate îți sunt păcatele tale”. Vedeți, nu exteriorul prima dată, ci interiorul. La urma urmei, păcatul era în inimă. O inima paralizată de păcat nu Îl putea simți pe Dumnezeu în Hristos și nu Îl putea slăvi pe El. Iar aici Hrisos a tămăduit această inimă, a făcut-o ortodoxă. Iar apoi a urmat partea exterioară: „Zic ţie: Scoală-te, ia-ţi patul tău şi mergi la casa ta.” (Mt. 2:11) Dar ce s-ar fi întâmplat dacă Domnul ar fi început cu al doilea lucru, cu tămăduirea exterioară? Slăbănogul s-ar fi sculat la fel, și-ar fi luat patul și s-ar fi dus, însă cu o inimă moartă de păcat. Ar fi fost un mort umblător. Iată ce nu au putut înțelege fariseii. „Ce este mai uşor, a zice slăbănogului: Iertate îţi sunt păcatele, sau a zice: Scoală-te, ia-ţi patul tău şi umblă? Dar ca să ştiţi că putere are Fiul Omului a ierta păcatele pe pământ, a zis slăbănogului: Zic ţie: Scoală-te, ia-ţi patul tău şi mergi la casa ta. Şi s-a ridicat îndată şi, luându-şi patul, a ieşit înaintea tuturor, încât erau toţi uimiţi şi slăveau pe Dumnezeu, zicând: Asemenea lucruri n-am văzut niciodată.” (Mt. 2:9-11). Domnul i-a dat acestui slăbănog atât vindecarea externă cât și cea internă. Și s-a dus acasă și a dus cu el sentimentul tăcut al triumfului Ortodoxiei. Iar Sf. Grigorie Palama, căruia i-a fost închinată această duminica din Marele Post, ne arată limpede prin întreaga sa viață că viața creștină, viață ortodoxă, începe întotdeauna în inima noastră, și doar apoi se exprimă pe sine în fapte ascetice. |